0 %
محسن کرامتی مقدم
مشاور رسانه‌ای
عکاس و خبرنگار
طراح سایت وردپرس
  • دانشجوی دکتری علوم ارتباطات
خبرنگاری
تولید محتوا
طراحی سایت وردپرس
مدیریت سایت و سردبیری
عکاسی تبلیغاتی
تصویر برداری و تدوین
  • Data Analyst - SNA
  • WORDPRESS & SEO
  • SOCIAL MEDIA & NETWORK

تلاش تلگرام برای تمرکززدایی

تیر ۹, ۱۳۹۹

پاول دورُف پس از به بن‌بست رسیدن پروژه TON در کشمکش‌های قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از پایان این پروژه خبر داد. او در کانال تلگرام خود نوشت: می‌خواهم برای افرادی که در راه برابری و تمرکز زدایی تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت کنم. شما در جبهه حق مبارزه می‌کنید. این نبرد می‌تواند مهمترین نبرد نسل ما باشد. امیدواریم که شکست‌ها را تبدیل به موفقیت کنید.

بلاک‌چین ساختاری برای ثبت و ضبط داده‌ها است. مثلا تراکنش‌های بانکی، اسناد، پیام‌های شخصی و… در دسته این داده‌ها است که در شبکه بلاک‌چین قرار می‌گیرند. ویژگی زنجیره بلوکی این است که کار ذخیره این داده‌ها بدون وجود یک مدیر و صاحب‌اختیار مرکزی امکان‌پذیر است و نمی‌توان با تخریب یک نقطه مرکزی، داده‌های ذخیره‌شده را تحریف یا نابود کرد. معروف‌ترین کاربرد بلاک‌چین ، رمز ارز “بیت‌کوین” است. موسس تلگرام با پروژه TON می‌خواست رمزارز GRAM را عرضه کند.

موسس تلگرام معتقد است: آمریکا می تواند از کنترل خود بر دلار و سیستم مالی جهانی استفاده کند تا هر بانک یا حساب بانکی را در دنیا مسدود کند. علاوه بر این می‌تواند با کنترل خود بر اپل و گوگل سبب حذف هرگونه برنامه‌ای از اپ‌استور یا گوگل‌پلی شود. بنابراین این مسئله حقیقت دارد که سایر کشورها قدرت کامل برای تصمیم‌گیری ندارند.

دورف در پایان گفت : در حال حاضر ما در چرخه‌ای ناقص قرار داریم. امکان ایجاد توازن بیشتر در یک دنیای متمرکز وجود ندارد و دلیل آن هم متمرکز بودن بیش از حد آن است. اما به هر حال ما تلاش خود را انجام دادیم. از این به بعد کار را به نسل های بعدی کارآفرینان و توسعه دهندگان می‌سپاریم و تا این راه را ادامه داده و از اشتباهات ما درس بگیرند. ما در هر کشوری می توانیم با انتخابات، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس خود را انتخاب کنیم، اما وقتی صحبت از مسائل مالی و فناوری می شود، همچنان به آمریکا وابسته‌ایم. متاسفانه ما مردم جهان به افراد تصمیم گیرنده ای که در آمریکا وابسته هستیم.

ارسال شده در یادداشتبرچسپ ها: